There was an error in this gadget

What's on TOP?

Siapa geng Diet !! :)

Saturday, January 21, 2012

2012 Pembakar semangat

salam  readers

Apa makanan terakhir masuk perut anda hari ni??
Myza busy sgt hari ni mengemas umah..naik lenguh kaki
maklumla menampung berat lebih..sian kaki ku..sabar ye kaki
Perlahan sangat berat tuan empunya body nak turun..huhu
Balik kg kat pahang makan x hengat...berat naik 2kg..kepada 91.1 kf\g

Sadness sangat tapi xmau putus asa...dah azam kan tahun ni kena kurus dr biasa
X banyak sikit..Moga Allah membantu perjalanan ini :)
So lepas kumpulkan semangat dan perpaduan (cewah).. leh la elak nasi balik
Tapi sebab mendadak (ingtkan dh biasa leh je trus stop)
dapat kepeningan yg melampau plak..xpela dugaan
So pagi smlm timbang dah dapt 90.7 kg..lega..cepat la turun..lepas ni
Sibuk or enjoice macamana pun nk ingatkan diri dan rakan2 lain
Makan lah secara waspada..kalau x sia2 jela kita diet 2-3bln
xberbaloi naik 2kg dlm masa 2mggu aja..huhuhu sedihhh

Selalu ayat yg maiza pegang ialah..Nabi Muhamad s.a.w ada berkata
perut manusia hanya sebesar genggaman sebelah tangan kita shj..oleh itu penuh kan dengan
1/3 air
1/3 ruang udara
1/3 lg makanan...so sgt2 la sikit kan portion utk food
Berhentilah sebelum kenyang
Maka nya xde la nak pulun air memanjang kan..
Sbb lagi 2/3 air utk udara n makanan berkhasiat..

SEMOGA BERJAYA!